خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
کوثری مطرح کرد؛

نقش موثر همسایگان در تشکیل دولت فراگیر افغانستان/ جمهوری اسلامی نابسامانی و ناامنی در این سرزمین را بر نمی‌تابد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تلاش همسایگان افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر در این کشور، گفت: تقویت مناسبات و ارتباطات افغانستان با همسایگان به نفع ملت این کشور خواهد بود. همسایگان دنبال تجاوز و دخالت در امور افغانستان نیستند لذا در بهبود وضعیت داخلی و خارجی این کشور موثر واقع خواهند شد.

اسماعیل کوثری  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اجلاس تهران پیرامون نگرانی همسایگان افغانستان و نقش همسایگان در تعدیل مشی و روش طالبان، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی مخصوصا با محوریت کشورهای همسایه می‌تواند موثر واقع شود زیرا همسایگان شناخت دقیقی نسبت به ظرفیت‌ها و نیاز مردم افغانستان دارند. همسایگان به خصوص جمهوری اسلامی ایران اشتراکات فراوان دینی، تاریخی، قومی و فرهنگی با ملت افغان دارد و نابسامانی و ناامنی این مرز و بوم را بر نمی‌تابند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ناامنی و فقدان آسایش و آرامش افغانستان نه تنها به مردم این سرزمین آسیب نمی‌رساند بلکه موجب بروز ناامنی در مرزها خواهد شد به ویژه اینکه در شرایط نابسامان فعلی گروهک‌های تروریستی مانند داعش بروز و ظهور پیدا کردند.



کوثری معتقد است: اجلاس و نشست‌های مشترک همسایگان در پی نگرانی‌ها و دغدغه‌های فراوان برگزار شده و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. افغانستان باید به سمت دولت فراگیر حرکت کند، هیات حاکمه سرپرستی باید از ظرفیت تمام گروه‌های داخلی و قومیتی افغان برای تشکیل دولت فراگیر استفاده کند، این موضوع در اجلاس تهران هم مورد تاکید قرار گفت.



وی همچنین اظهار کرد: افغانستان به تنهایی و بدون هماهنگی و همکاری با همسایگان نمی‌توانند در سطح منطقه و حتی بین‌الملل فعال باشد، تقویت مناسبات و ارتباطات افغانستان با همسایگان به نفع ملت این کشور خواهد بود. همسایگان دنبال تجاوز و دخالت در امور افغانستان نیستند لذا در بهبود وضعیت داخلی و خارجی این کشور موثر واقع خواهند شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330240
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار